Building a Malaysian Entrepreneurial Culture in Social Cognitive Context

Quek Ai Hwa

Abstract


Artikel ini memerihalkan pembelajran tingkah laku usahawanan di Malaysia dalam konteks kognitif sosial untuk transformasi negara bagi memungkinkan kesejahteraan psikologi, meningkatkan kualiti hidup dan menjayakan pembangunan negara yang mampan. Dengan demikian, sorotan literatur ini, menggambarkan kesesuaian kognisi sosial untuk membekalkan satu kerangka konsep bagi memupuk individu ke arah menjadi usahawanan yang berkemampuan. Selain itu, cabaran yang dihadapi dalam mendidik usahawanan dan saranan berkaitan juga dibincangkan dalam konteks kognitif sosial .

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


DISCLAIMER

The editors and publisher of Jurnal Psikologi Malaysia have made every possible effort to verify the accuracy of all information contained in this publication. Any opinions, discussions, views and recommendations expressed in the article are solely those of the authors and are not of Jurnal Psikologi Malaysia, its editors or its publisher. Jurnal Psikologi Malaysia, its editors and its publisher will not be liable for any direct, indirect, consequential, special, exemplary, or other damages arising therefrom.